Drumuri Radiale – Orbital București – Proiect major de infrastructura pentru fluidizarea traficului in Bucuresti si Ilfov

Drumuri Radiale – Orbital București – Proiect major de infrastructura pentru fluidizarea traficului in Bucuresti si Ilfov. Proiectul Drumuri Radiale – Orbital București  a fost realizat de Ministerul Transporturilor la nivel de studiu de prefezabilitate.

Preşedintele Comisiei de Transporturi din Consiliul General al Municipiului Bucureşti, liberalul Florin Melciu, a anunţat o nouă etapă pentru realizarea proiectului Orbital Bucureşti, prin care zece drumuri radiale însumând aproape 100 de km, conectează autostrada A0 – Inel Bucureşti la municipiul Bucureşti şi la aria metropolitană, proiectul de hotărâre privind colaborarea între Ministerul Transporturilor, CJ Judeţul Ilfov şi Municipiul Bucureşti în vederea realizării acestui proiect fiind discutat joi de CGMB.

Proiectul a fost scos temporar de pe ordinea de zi:

Din păcate, momentan, proiectul a fost  scos de pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu General din 30 septembrie la cererea primarului general Nicușor Dan, pentru a fi corectată o eroare privind construcția unui drum prin Pădurea Băneasa, (ansamblul rezidential Greenfield), planul urmând să intre la vot într-o ședință viitoare.

Autostrada A0, al doilea inel de centură al Capitalei, va avea o lungime de circa 101 km, iar pe o parte dintre loturi deja se lucrează, iar pe altele licitațiile sunt aproape finalizate. Autostrada are rolul de a degreva traficul infernal de pe șoseaua de centură – vechea centură a Capitalei, unde trebuie finalizate pasaje, iar drumul trebuie lărgit la patru benzi.

Drumurile radiale, înglobate în proiectul Drumuri Radiale – Orbital București, ar urma să lege marile bulevarde radiale ale municipiului București și a DNCB cu A0, dar și conexiuni între localități din aria metropolitană la A0, intersectând un număr total de 30 UAT-uri (localități).

„Astfel, s-au propus noduri și descărcări rutiere în număr de 30 pentru conectarea acestor drumuri radiale. Structura drumurilor radiale va fi la profil 2+2. De asemenea, pe lângă aceste 10 drumuri radiale se propun și două noduri rutiere ce fac parte din proiectul Orbital București. Pe de altă parte, configuraţia drumurilor radiale propuse cuprinde și benzi dedicate transportului public de pasageri sau spațiu dedicat implementării unor soluții de transport pasageri de mare capacitate și prietenoase cu mediul (de tipul tramvaielor articulate).”, se arată în anexa aferentă protocolului de colaborare dintre cele trei instituții.

Valoarea investițiilor este estimată la 700 milioane de euro, bani ce ar urma să vină din fonduri europene, bugetul local și bugetul de stat.

10 drumuri radiale propuse prin acest proiect:

  • DR1 – Vest Expres, are o lungime de 8.98 km și realizează legătura între Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timișoara, având un cost total estimat de 75.11 milioane de euro cu TVA.
  • DR2 – Autostrada A1, are o lungime de 12.02 km și scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 a Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42.90 milioane de euro cu TVA.
  • DR3 – Giulești Expres, drum radial care are o lungime de 10.37 km, conectează Săbăreni la Autostrada AO, se prelungeşte până la DNCB apoi realizează legătura cu Calea Giuleşti. Costul estimat este de 72.62 milioane de euro cu TVA.
  • DR4 – NordExpres, cu o lungime de 12.59 km realizează conexiunea localităţii Corbeanca la Autostrada A0 apoi se prelungește spre DNCB și Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102.39 milioane de euro cu TVA.
  • DR5 – Pipera Expres, are o lungime de 10.53.km și realizează legătura între Autostrada A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB- Pipera – Băneasa Nord. Costul total estimat este de 85.97 milioane de euro cu TVA.
  • DR6 – Afumaţi Expres, drumul radial ce realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localității Afumaţi. Are o lungime de 4.39 km și un cost total estimat de 34.14 milioane de euro cu TVA.
  • DR7 – Est Expres are o lungime totală de 6.10 km și conectează Moara Domnească la Autostrada A0 și realizează legătura municipiului București la A0 prin Dobroiești-Pantelimon – DNCB – A0. Costul total estimat este de 58.34 milioane de euro cu TVA.
  • DR8 -Splai Expres cu o lungime de 5.49 km conectează Autostrada A0 cu municipiul București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36.51 milioane de euro cu TVA.
  • DR9 – Sud Expres, are o lungime de 13.86 km și realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul total  estimat este de 96.44 milioane de euro cu TVA.
  • DR10 – Măgurele Expres, realizează legătura Autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9.62 km și un cost total estimat de 76.65 milioane de euro cu TVA.

Alte propuneri in cadrul acestui proiect:

Totodată, în proiectul Drumuri Radiale – Orbital București, sunt propuse două noduri rutiere principale, care au rolul de a conecta reţeaua rutieră existentă la Autostrada A0:

  • Nodul rutier 1 realizează conectarea drumul județean DJ 200 la Autostrada A0 pe teritoriul localității Ștefăneștii de Jos; cost total estimat de 7.14 milioane de euro cu TVA.
  • Nodul rutier 2 propus pentru realizarea legăturii între drumul național DN3 la Autostrada A0 (Pantelimon); cost total estimat 14.90 milioane de euro cu TVA.

Care credeti ca va fi impactul asupra pietei imobiliare din Bucuresti daca proiectul Drumuri Radiale – Orbital București – Proiect de infrastructura in Bucuresti si Ilfov va fi pus in aplicare? Credeti ca vom asista la o crestere a pretului apartamentelor noi in zonele limitrofe municipiului Bucuresti sau nu?


Doriți să primiți noile mesaje pe email?

Vă puteți la newsletterul Dream Residence în formularul de mai jos.


Lasă un comentariu